Cancel Culture & más píszí hülyeségek | Beszélgessünk 🎧

Otherworld

20 E megtekintés12

    #Beszelgessunk #CancelCulture #Zoly
    Ne felejts el követni minket mindenhol! 😉
    📞 Discord felületünk: discord.gg/BmqhrYuKeZ
    🔗 VOD csatornánk: bit.ly/2L1pjiG
    😃 Facebook: goo.gl/f3nby4
    🎮 Twitch: bit.ly/2Nq2NoS
    📷 Instagram: goo.gl/ycJSLF
    👍 Itt tudsz támogatni minket: goo.gl/iejUq8

    Közzététel: Hónapja

    Megjegyzés

    1. Rael Szab

      Azért kijelented ne ítélkezz ha nem nézel utána komolyan kemény amit utána tolsz le. Azt azért érdemes számba venni hogy a mai ún. "fehér" lakosság nagyrészének köze sem volt a rabszolgatartókhoz/rabszolgatartáshoz. Ja és a "konföderáció" elnöke elég keményen rabszolgaellenes(abolicionista bla bla) volt...szal ott is idő kérdése lett volna a felszámolás. És ha hüledezel a rabszolgaságon nézz utána hogy a hivatalos megszűnése kb 60-as évek arab világ elmaradott részén történt...60-as évek ember!!!! Am meg ma több rabszolgát tartanak számon mint a rabszolgatartás fénykorában.(bármelyik állításom a 'kontrolcékontrolvégoogléba' ellenőrizhető) Csakhát ugye píszí világban le van szarva afrika, ázsia közeli része latin-ameika stb. lényeg hogy európa sokszínű legyen oszt kész...

    2. noldka

      Ez egy sokkal veszélyesebb dolog mint gondolnánk.

    3. accattone

      Az Elfújta a szélben a rabszolgaképpel van probléma: ezek a feketék szeretnek rabszolgák lenni, amivel legitimálják a déli retorikát. Ez benne az elavult. A film utóéletéhez hozzátartozik, hogy az első fekete Oscar-díjas nő, Hattie MacDonald nem ülhetett be a díjátadón a jelöltek közé a bőrszíne miatt. Ma már tényleg érdemes úgy nézni, hogy ezekkel tisztában vagyunk. De azt ugye nem gondolod komolyan, hogy a heteroszexuális párkapcsolati forma miatt cancelezne bárki egy alkotást? A felvetés is ostobaság.

    4. Tamás Fekete

      Napokban kaptam meg kommentben, hogy vegyem át a zsák krumplit, mert egy témánál nem álltam az ellenzéket képviselő kommentelő véleménye mellé. Írtam is, hogy ezt a szemtelenkedést nyugodtan ugorjuk át, mert objektív a válaszom és nem szélsőséges, innentől a krumplihoz közelebb van a másik illető, csak nem Fidecc krumpli, hanem ellenzéki burgonya.

    5. Krisztián L.

      56:32 , habár ez még nem ruhásszekrény, de azért alakul.: Kazah testépítő guminőt vett feleségül: hugets.info/show/04mdqtmRwJ6alGE/vide.html A japán fickó pedig hologrammot: hugets.info/show/1J2Dh9HQsZmFlH4/vide.html

    6. Csongor Ambrus

      Nem az lenne minden művészet egyik fontos funkciója (legyen az film, könyv, vers, szobrászat, festészet), hogy egy lenyomatot képez az adott korról. Ha az egész eddigi történelmet a 2020 utáni nyugati világ szájíze szerint megváltoztatjuk, akkor mi értelme az egésznek. Így az egész világtörténelem súlytalanná válik!

    7. Kálmán Eszter asztrológus

      Hah, legalább rájöttem, hogy én is a cancel culture áldozata lettem! Egy könyves oldalról dobtak ki (és törölték több éves anyagaim), mert más véleményen voltam mint a balos fenntartók.

      1. Woodrow Wilson

        A baj ott kezdődik, hogy ez az egész nem kötött politikai beállítottságtól. Napjaink magyarországában sajnos van az az eset, mikor figyelik a facebookot, hogy nehogy más legyen a véleményed, mint a munkáltatódé. Nálam egyszer fordult elő, hogy amiatt bocsátottak el egy állástól (mely titulust elvileg pártfüggetlenül kínálták) mert nem passzoltam bele a nemzeti értékrendjükbe, és nem értettem egyet a főnökömmel. És hányszor előfordul az is, hogy csendben kell maradni, mert épp más eszméket vallanak a vezetők. De persze amit mondasz, azt sem tartom helyesnek. Ahogy azt a túltolt jelenséget sem, hogy amiatt törlünk ki embereket a kollektív emlékezetből, mert éppen olyat cselekedtek, vagy mondtak, ami nem illik bele társadalmunk viselkedési normájába.

    8. Ariel Andrási

      NEkem ez nagyon hasonlít a 30 as évek németországára. Ha egy ideológia túlhatalomra jut fasizálódik

      1. Peter Csanadi

        és szerinted hol van ilyen? mert weimart és a 30as éveket emlegetni már az is cancel culture, mert fényévekkel vagyunk tőle.

      2. teszkótermészetesásványvíz

        Weimari korszakra hasonlít inkább.

    9. Gábor Balogh

      Mit nem értetek az Alienben? Hiszen az alienek mind feketék és halomra ölik őket pedig ők csak a fajfenntartásért küzdenek :D :P

    10. Róbert Müller

      Borzasztóan tetszik, hogy ilyen bicskanyitotagó témákat érintettél. Csak így tovább, támogatnám ezt az irányt.

    11. DrKrapulax

      Ez egy kívülállóként megformált jóhiszemű vélemény ami szándékosan félresöpri a dolog politikai alapjait. A cancel culture egy egészen konkrét modern jelenségre utal, arra hogy a progresszívek megpróbálnak mindenkit kiszorítani a társadalomból akit politikai ellenfelüknek látnak vagy képzelnek. Gina Caranot pl. nem azért rúgta ki a Disney, mintha valami objektív erkölcsi vagy szakmai hibát követett volna el, hanem mert konzervatív véleményt mert megfogalmazni egy progresszív közegben. Hogy aztán ezt a fogalmat az alanyai, vagyis a progresszívek össze-vissza félremagyarázzák és addig higítják míg értelmetlenné nem válik, már semmit nem jelent. (És nem, Kaepernick nem a CC áldozata, egyszerűen csak szar játékos.)

      1. Peter Csanadi

        hát az azért közel se konzervatív vélemény volt. 10 emberből 8 azt se fogta fel rendesen, hogy mit mondott.

    12. András Orvos

      Folytattam a videót. A harmadánál tartok. :D Most az jutott eszembe, amikor moderátor voltam. Nálunk az volt a szokás, hogy nem töröltük a bejegyzést, hanem rejtetté tettük, és ha gondunk volt az illetővel, akkor beszéltünk vele, és itt pontosan az hiányzik, hogy nincs meg benne az a kiskurzus, hogy megértse a másik, hogy mi miért történt, és nincs lehetőség utólagos javításra. Ha törölve van, akkor törölve van.

    13. Richard Buzas

      Ha azt mondják, A Bolygó Neve: Halál elavult nézőpontokat vall, annyit mondanék hogy Vasquez.

    14. Ádám Hozman

      hessteg kenször kálcsör

    15. Lementem Elemér

      Azért a saját magamra alkalmazott visszamenőleges törlést nem tekinteném rögtön öncenzúrának, a kenszölkálcsör egy válfajának. Illetve lehet az, amennyiben nem egy belső késztetés, hanem egy külső nyomás/manipuláció diktálja, de nem élből lesz az (az már kicsit más kérdés, hogy a múltban állított/közölt dolgaimnak még bőven meglehet a helye, csak mert ma nem értek egyet vele, vagy esetleg hibáktól fulladozónak gondolom). A kenszölkálcsör a büntetés kultúrája, a kirekesztés és egzisztenciális ellehetetlenítés kultúrája, egy olyan erőszakos metódus, ami a leginkább, főleg más személyekre alkalmazva egyrészről az önbíráskodáshoz, több részről a lincseléshez hasonlítható. Mindezt persze az aktuális trendekkel megideologizálva (aktivista jelleg hajtotta tömeges gerjedelem) és a fogyaszthatóság jegyében nagy cégek által megtámogatva.

    16. Dávid Kaszab

      Az Equilibrium című film is a Cancel Culture -ról szól.

    17. Flagellator1974

      Jó gyerek vagy Zoly, hogy érvelsz ezek ellen az elmebetegségek ellen. Neked ezt kell tenned, mert ismert "tartalomszolgáltató" vagy. Én szívem szerint egy sallerrel küldeném haza a cancelezőket. Beteg dolog az egész.

    18. Flagellator1974

      38:00-tól mondja a lényeget Zozó.

      1. Flagellator1974

        @DrKrapulax :) Nem magyarázza félre, csak próbál óvatos lenni :)

      2. DrKrapulax

        A cancel culture nem működhet és semmilyen szükség nincs rá, ugyanis egy politikai alapú boszorkányüldözésről beszélünk, amit Zozó nagyon jóhiszeműen k*rvára félremagyaráz.

    19. P. Wagner

      De rossz nézni ahogy aknamezőn sétál. Bebaszott a szólásszabadság.

    20. Csizmazia Erik

      Szerintem alapvetően a píszí mozgalommal nem lenne baj mert az egyenlőséget hírdette kezdetekben ami tényleg fontos lenne, viszont ma már át estek a ló túloldalára olyan szinten ami már nem az elfogadást célozza hanem el ítélik azt aki esetleg nem transznemű vagy nem a saját neméhez vonzódik, erre szeritnem az Oscar a legjobb példa

    21. Simeon Latyák

      cancer culture

    22. Talion James

      Mindenhol rasszizmus van és lesz is amíg világ a világ.

    23. Punkie Funkie

      1:07:30 -hez adnám hozzá hogy attól hogy valamihez "joga van" az embernek, nem biztos hogy olyan jó ötlet... pl: jogod van beledugni a méhkasba a tudjuk micsodádat tény.. (de csak azért mert eddig nem volt rá szükség hogy ezt az állam megtiltsa az egyéneknek, eddig volt szabad gondolkozás, önnáló felelősség a tetteidért?!), az orvosok elfognak látni? igen! a rendőrök megböntetnek érte?! kétlem.. és akkor most ezekre az emberekre ne mondjuk hogy "hát ez hülye" "ennek nincs ki mind a négy kereke.." hanem mondjuk hogy biztos méhkas szexuális.. csak mert "még nincsenek rá kutatások"

    24. Dániel Nagy

      Ez a cancer (szándékosan írtam r betűt) culture leginkább a kommunista időket idézi, mikor a Szovjetunióban, Trockij személyét igyekeztek kitörölni a köztudatból.

      1. Peter Csanadi

        ez mindenhol megvolt. pl második világháború utáni angliában.

      2. teszkótermészetesásványvíz

        Mondjuk pont Trockijtól (és Gramscitól) ered az az egész nyugati baloldaliság, amely eljutott a mai cancel culture-ig, amikor az elnyomók-elnyomottak dichotómiát újraértelmezte, osztályok helyett nemekre, majd rasszokra és szexuális beállítottságokra. A világforradalom a kultúrán keresztül végül megvalósult bizonyos értelemben, a kultúrán, az intézményeken keresztüli "hosszú menetelés" eredményeként. A Szovjetunióban erőszakkal és gulágokkal sem sikerült végül új embertípust létrehozni, Sztálin egyfajta vörös nemzetiszocializmussá változtatta a rendszert, bár névleg internacionalista volt. A nyugati újbaloldal kultúrája kitermelte, a relatív jóléttől kissé elhülyült, képregényuniverzum-, videojáték- és sorozatfüggő új embertípust, amelyből az ezeken keresztül terjesztett érzékenyítő propagandát szajkózó NPC-k is kikerülnek.

    25. Dávid Nagy

      A mai társadalom legnagyobb problémája, hogy érzelmileg éretlen. Ebböl kifolyólag sértödékeny, aggresszív ösztönlény. Sajnos ez nagy általánosságban igaz! Ennek orvoslására kitalálnak mindenféle “izmust”, hogy kielégíthessék igényüket. Bármennyire is hangoztatják, hogy felvilágosult világban élünk, véleményem szerint társadalmunk olyan mértékben hanyatlik, ami hamarosan táptalaja lesz olyan radikális ideológiáknak, amik az emberiség végét jelenthetik.

    26. Botond Szabados

      1:20:54 (ha nem értettem félre ) ha az a nyomulás káros, akkor egy johnny bravo-val mit kezdenének ma 😂

    27. András Bereczki

      Elhangzott egy érdekes mondat. a Mein Kampf olvashatóságáról. Én 2 szer olvastam. eslőnek a 90 es években 14 évesen. másodjára tavaj. az a könyv nem veszéjes. olyan szinten túlhaladt rajta történelem. 100 évvel. szerintem ezek a tiltások ellentétesen hatnak. felesleges. azonkívül akiknek ez biblia ugy is beszerezhető. most is kapható.

      1. András Bereczki

        @teszkótermészetesásványvíz nem értek egyet. Az egész mostanra meghaladott..... Bár a gimibe kötelező olvasmány nak betenném.

      2. teszkótermészetesásványvíz

        A nagy része olvashatatlan, az eleje viszont ma is aktuális, ahogy 100+ éve Bécsben. úgy ma Budapesten, Berlinben stb.

    28. Tom Shepherd

      Hallgattalak vagy 20 percig és a téma érdekes, de mivel ilyen monológ jelleggel adod, elö ahol közben gondolkodsz így eléggé csapongó. Általánosságban a dolgok nem légüres térben léteznek, a cancel culture-t önmagában, posztmodern / woke / relatív jólét/ social media stb nélkül vizsgálni kb felesleges. Mindenkinek javaslom "Steve Hughes: Offended" stand up-ját, benne van minden. Közben a 24-27 perc körül csak sikerült kimondani a lényeget :)

    29. Daikini0

      Az US. területén lévő őslakosok 1924-ben kaptak állampolgárságot. Előtte cirka 30-40 évvel egy igen vegyes kép volt, sok törzsnek volt de-facto független állama az USA-n belül, afféle enklávéként működtek. Ennek rendezése, igazából az USA összeolvasztása történt meg 1924-ben. Érdekes sztori amúgy, Snyder act. a neve az eseménynek.

    30. Daikini0

      1:29:40 Amíg az USA-ban rabszolgaság volt, itthon nálunk feudalizmus és jobbágyság. Nyilván egy jobbágy helyzete némileg jobb volt egy rabszolgánál, de nem olyan sokkal. Az USA viszont nagyon sok szempontból sokkal szabadabb társadalom volt, mint a magyar, mivel ott röghöz a rabszolgák élete volt kötve, Magyarországon csaknem mindenkié. A polgárosodás épphogy csak el-elindult nálunk, és aki parasztsorba született, akkor még úgy számolt, hogy nagyjából biztosan úgy is hal meg. Akkoriban még inkább megvalósíthatatlan volt, mint ma paraszti életmódból felköltözni Pest-Budára és polgári életet kezdeni.

    31. Daikini0

      1:05:24 Mikortól elmebeteg egy szexualitás? Inkább definiáljuk a nem elmebeteget, és az ezen kívüliek elmebetegek: Nem elmebeteg egy szexualitás, ha felnőtt, cselekvőképes ember(ek) közti önkéntes alapon működő szexualitása. Hogy ebben szerepet játszanak-e tárgyak, mindegy. Max fura, de senkinek az elemi érdekét nem sértik.

    32. Daikini0

      Nagyon jó téma. Minden olyan dolog, amely korlátozza a szólás szabadságát, az káros. Ha kényszerrel elérjük, hogy egyes dolgok ne legyenek elérhetőek, csak az lesz a következménye, hogy nagyon sokan nem fogják megismerni az adott eseményt, ideát, és ha elegen lesznek, meg fog ismét történni az, amit cancel-álni akart a hülyéje. Olvastam a Mein Kampfot. Szar. De valami elemien szar. Egyedül talán Lenin írt unalmasabban, és össze-vissza, mint Hitler. Az egyetlen, ami értékelhető benne, az a propaganda része. És láthatjuk is, mennyire nincsenek az emberek tisztában a propaganda hatásával a mai napig.

    33. RonMorton6700

      Remélem más dolgokat, amikről beszélsz jobban ismersz, mint a niceai zsinat határozatait.... Kicsit megdöbbentem, eddig azt hittem csak arról beszélsz, amihez értesz s ha nem akkor mielőtt beszélnél utána nézel. Nem sértettél még, csak bánt amikor ennyi ember fél információkat kap.

    34. Do not

      Minden szavaddal egyetértek.

    35. Daniel Torba

      Ez ilyen ragályos betegség, legalábbis én úgy tekintenék rá. Lassan már tényleg full hülyét csinál magából az emberiség. Nem tetszik a múlt? Mindent ki akarunk forgatni saját előnyre? Töröljünk, cenzúrázzunk, anyázzunk le mindenkit, aki nem fekete vagy természetes szexuális orientálsága van. Könyörgöm, mi ez? Elkezdett visszafelé forogni a Föld? A feledés az, ami elősegíti azt, hogy ugyanaz a szőrnyűség mégegyszer megtörténjen. Gondolok itt a holokausztra, a szovjet gulágokra, az amerikaiak rasszizmusára a régi korokból, mikor indiánokat öltek mindenféle valós ok nélkül, ezekre főleg. Ha elfelejted, megismétli magát a történelem. Szerintem ez már önmagában is elég ahhoz, hogy megdöntse az összes pc bolondságot, meg a divatszerű Cancel Culture-t. Merthogy az emberek egymást rángatják bele ebbe a baromságba, mint valami farkasösztönnél. Egyes emberek olyan érzékenyen tudnak hozzáállni valamihez, amihez egyébként semmi közük, legalábbis nem tapasztalták, mintha az olyan személyes ügy lenne. A cenzúra eltörlésének igénye már évszázadokkal, de gyanítom, hogy ezredévvel ezelőtt is téma volt, és most tessék. Ott tartunk, hogy olyan hősök emlékét mocskolja be pár random fiatal, akikben semmi tisztelet vagy erkölcs nincs. Visszaakarják hozni a cenzúrát. Semmibe veszik mások áldozatát, okoskodnak. Én magam semmi pozitívat nem látok ebben Cancel Culture, PC meg ilyen dolgokban. Lehetne teljesen természetesen is felfogni más bőrszínű, kultúrájú, nemzetiségű emberek társaságát a rasszizmus teljes hiányában. Mindenkinek jobb lenne win-win szituáció. Ez egy példa. De nem, most ott tartunk, hogy: fehér vagy, rasszista vagy, nem vagy trans elkárhoztat az isten. Mindenhol ott a politika, ha akarod, ha nem, ellep a társadalom nyomása, ami arra késztet, hogy te is állj be a sorba. Áljon már meg a menet, kéremszépen!

    36. Quibelez de Saporan

      "Érdekes", hogy a CC ellen nem/sem lépnek fel a SJW-ok, se az egyenlőség-szólásszabadság önfelkent jólmegmondói... Ez az egész egyre inkább a súlyos elmebajban szenvedők az emberiség elleni tébolyult tombolásához kezd hasonlítani, amit mielőbb meg kéne állítani, vagy ezzel visszalövik a társadalmat a baktériumok mentális szintjére!

    37. Korte Alma

      Aham, csak azért ne tegyünk úgy mintha ezek a hiperszuper "beszélgetős műsorok" nem lennének rettenetesen egyoldalúak és rettenetesen klisések. Ez nem média, ez csak továbbra is az, ahogy mindenki sütögeti a pecsenyéjét, mindenki teljes felelősségválallás nélkül "beszélget", értsd, ismételgeti önmagát. Csak nézzünk párat: Öt: általában ugyanaz az öt személy, egy anarchista történész, egy popkultúrás történész, egy szélső bal/liberális párt volt tanácsadója, és a hvg újságírója beszélget, kb mindig ugyanarról: orbán kormány - covid, esetleg ha kiemelkedő történik a világban akkor arról. Mondd csak ebből a négy szereplőből (paradox módon, az "öt" c. műsorban négyen vannak, az ötödik a műsorvezető) ki képvisel bármilyen ellenvéleményt? ki képvisel jobb oldali véleményt? Ha a covid a téma (hetente az), akkor ebből a négy emberből melyik virológus? melyik orvos? melyik matematikus? melyik társadalomtudós? melyik közgazdász? Egyik sem.... Akkor mivel emelkedettebb az ő beszélgetésük pl e téren, mint Pista báé a kocsmában? Partizán: egyértelműen elfogult műsor, ahol csak a kínos kérdéseket nem teszik fel. Két fontos interjút emelnék ki: Vágó István és a Bayer Zsolt interjút. A Vágó interjú azzal kezdődik, hogy ő miért lett bal oldali, és erre azt válaszolja, mert ez volt természetes számára, a felmenői okán. Ez egy olyan helyzet ahol egyszerűen bűn nem rákérdezni, hogy de miért? Bűnösnek tartja-e a mai jobb oldaliakat (akik már nem is azok) a lassan 100 évvel ezelőtti jobb oldaliak (akik szintén nem voltak azok, max Horthy, de Szálasi már szocialista volt, no meg egy báb...) bűneiért? Ha igen miért? Ha nem akkor miért természetes a baloldalisága? Egyáltalán, hogy is van ez? A Bayer interjú során millió kihagyott ziccer volt, ahol Bayer egy monológot mond el, de nincs érdemi belekérdezés, nincs interakció. A határon túli magyarok támogatása fontos, akkor miért maffiákat támogatnak nagy mennyiségben, és miért nem mondjuk határon túli magyar gazdákat? Miért engedik a MOGYE-t sorvadni, hogy lehet kiállni egy olyan vezetés mellett ami 10 éve elfogadja, hogy szlotákiában illegális legyen a kettős állampolgárság, és a Benes törvények aktívak legyenek mindkét csehszolovák utódállamban? Hogy lehetséges az, hogy népírtással vádolnak egy politikust egy másik országban és a személyes barátja egy plakáton szerepel vele? Helyes ez? stb... magyar hang, flaszter: ez nem beszélgetős műsor, itt újságírók mondják el a véleményüket az előző heti újságcikkekről, megjelenésekről, eseményekről magyar hang, kötöttfogás: talán összesen 3-szor volt olyan, hogy hívtak jobb oldali személyt is, de a műsor vezetővel együtt úgy neki esetek, hogy azok kb szóhoz sem jutottak. Elfogulatlansággal ők sem vádolhatóak. pesti tv: egyértelműen elfogult műsorokkal, kb arra, hogy a műsorvezetők kifejtsék véleményüket a világról. A gond az, hogy már annyira átjáróház a média - újságírás - politika - celebritás, hogy az ember csak kapkodja a tekintetét, hogy akkor mos ki micsoda tulajdonképp? Puzsér publiciszta vagy újságíró jelenleg? és akkor a politikusi múltjával mi van? Vona vlogger vagy politikus? Pörzse újságíróból lett politikus aki aztán visszament újságírónak miután megbukott, akkor most mi ő? Mennyire hiteles ő mint újságíró? Mennyire törekedhet objektivitásra? Semennyire, kb mint Kálmán Olga. És ez igaz a fidesz média kb minden vezető szereplőjére is.

      1. Korte Alma

        @Tavaszi Kaszás definíció szerint nem az, és ha találsz kivételt az nem a szabályt erősíti, hanem az egy másik műfaj. Pl nemzeti liberalizmus: en.wikipedia.org/wiki/National_liberalism ja, egyébként az, hogy progresszív nem jelenti azt, hogy nem szocialista, a kommunizmus is progresszív.

      2. Tavaszi Kaszás

        @Korte Alma A nemzeti szocializmus lehet progresszív liberálishoz hasonló ideológiai is, mint a milyenek csehek is voltak, így ez az állítás nem állja meg a helyét. A nemzetiszocializmus túlságosan tag fogalmam ahhoz, hogy minden féle kizárólag szocialista vagy fasiszta ideológiára rahúzzok.

      3. Korte Alma

        @Tavaszi Kaszás "A hungarizmus 1930-1945 közötti magyar nemzetiszocialista mozgalom, eszmerendszer. [...] A mozgalom vezetője és fő ideológusa Szálasi Ferenc volt. " - hu.wikipedia.org/wiki/Hungarizmus a nemzetiszocializmus is szocializmus.

      4. Tavaszi Kaszás

        Szálasi sem szocialista sem jobboldali nem volt.

    38. Emléktárhely

      Örülök, hogy még mindig megy ez a klasszikus formátum a Twitchen is. Illetve láthatóan jót tett a platformváltás, hiszen most már másfélszer-kétszer olyan hosszúak ezek a részek.

    39. Norbert Lengyel

      Bolygó neve halál: félnek az alientől benne? Igen. Nesze neked xenofób cimke (mint idejét múlt nézet). Nem kérte senki, de megkaptad. (szvsz: ekkora baromságot -.- oké, műfaji besorolások vannak, voltak, lesznek, de ez már szerintem fölösleges.)

    40. Zsolt Gajdán

      Zoly egyetlen jótanács. Ne keverd az egyházat a vallással. Illetve nézz alaposabban utána a témának. A Katolikus egyház nem szentesít semmilyen tárggyal való házasságot, nem mintha ettől még elfogadható módon szolgálnák Istent. Lásd a számtalan botrány, háború, stb az elmúlt évszázadok során. Aki vallásos, az csak a Bibliára alapoz, nem szentatyákra.

    41. Sndr

      Népszerűtlen hozzászólás következik, de az igazság: Igen, az emberiség többsége diktatúrában él, de nem píszí diktatúrában. Még ahol a píszí uralkodik is (angol-szász, germán és skandináv országok - kevesebb, mint a Föld lakosságának a negyede), ott sem teljes vagy egységes a hatalmuk, és a legrosszabb, amit az emberrel tesznek, az általában az, hogy sok elítélő twitter-bejegyzést írnak róla. Ezzel szemben Kínában, Indiában, Malajziában, Indonéziában, Thaiföldön, Oroszországban, Lengyelországban, Izraelben, Csecsenföldön, Ugandában és egy sor másik országban (több milliárd emberről beszélünk) a törvény erejével BE VAN TILTVA az alábbi gondolatok valamelyikének vagy mindegyikének terjesztése: nők egyenjogúsága, melegek jogai, kisebbségek védelme, hagyományos/családi értékek kritizálása vagy "becsmérlése", emberi jogok tiszteletben tartása, a vallás vagy vallásos érzelmű emberek "megsértése", a hivatalos/hagyománytisztelő/büszke "nemzeti" történelem kritikus szemléletű vizsgálata, az uralkodó vagy állami vezető gúnyolása vagy kritizálása. Úgyhogy igen, a Föld lakosságának nagyobbik részét már most fenyegetik üldöztetéssel és BÖRTÖNNEL a hatóságok gondolatbűnökért. Jobboldali, "hagyománytisztelő" hatóságok. Balos, libsi, feminista és LMBTQ gondolatbűnökért.

      1. Dániel Mlinár

        @Sndr De ez bizony klasszikus liberális jogelmélet. Miért nem az talán? Értem én hogy bűncselekményre való felbújtás nem része, csakhogy a lényeg az hogy jópár egyéb dolog sem része, ez pedig államonként eltérő, mivel a jogalkotó meg a társadalmi közakarat szabja meg hogy milyen esetekben nem az. Pont most soroltunk fel Lengyelországtól Kanadáig egy csomó példát arra hogy milyen alapon lehet korlátozni. Hiába nem tartja valaki ezeket jogosnak, ezek mögött komoly jogi dogmatika meg kodifikációs eljárás van. Arról van szó hogy onnantól kezdve hogy egy adott jogi kategória nincs pontosan meghatározva, a jogalkotó, alkotmánybíróság, vagy a rendes bíróság dönti el hogy mi számít bele. Innentől kezdve meg csupán fokozati különbség az hogy mi fér ebbe bele.

      2. Sndr

        @Dániel Mlinár Ez nem "liberális jogelmélet". A szólásszabadság határairól szóló vita közismert, és igen, a gyűlöletbeszéd szerepe vitatott. Ez köztudomású, és nem ellenérv az égvilágon semmire sem, amit én mondtam. DE AHOGY EDDIG ÖTSZÖR ELMONDTAM: az a kezdetektől, Voltaire-től fogva tisztázott, és mindeninek egyértelmű, hogy a fenyegetés, zsarolás, felbujtás, stb. nem védett a szólás szabadsága által. Ezeket senki sem érti ide, és senki sem vitatja, hogy nem tartoznak bele. Kivéve téged, aki azt hiszed, hogy ezzel bizonyítottál valamit. Ja, azt ami mindenkinek evidens, aki kicsit is tud valamit arról, hogy mit értünk szólásszabadság alatt, és milyen viták és eltérő definíciók vannak arról, hogy mi tartozik bele. Csak magamat tudom ismételni: egy olyan kérdésen lovagolsz, ami az általános iskolai alapismeretek során tisztázódik. Amikor a felnőttek azon vitáznak, hogy meddig tart a szólásszabadság (és hol kezdődik pl. a becsületsértés), akkor nincs köztük félreértés arról, hogy "de mi van ha én az mondom, hogy [bűncselekmény elkövetése]". Ez olyan, mintha fizikusok a Higgs boson-ról értekeznének, te meg odarohannál elmondani nekik, hogy "de a Newton-i alaptörvények". Megmosolyognának. Vagy ráncolnák a homlokukat, hogy köszönjük szépen az értékes észrevételedet, de tudjuk. Remélem így már érted, hogy miért nevetséges ez a mizériád. Lépjél túl rajta. " a közerkölcs megsértésébe bőven bele lehet venni a lmbtqt. Na ennyit ér a nagy szólásszabadság" - hibás logika. Ha te amellett érvelsz, hogy neked az lmbtq a közerkölcsbe ütközik, abból nem következik logikailag az, hogy leértékelődött a szólásszabadság. Pedig a megfogalmazásod azt sugallja, hogy te bebizonyítottad a szólásszabadság jelentéktelenségét azáltal, hogy az lmbtq-t közerkölcs ellenesnek találod. Holott a kettő között nincs ok-okozati összefüggés. Gondolkodj. A szólásszabadság a gyakorlatban "annyit ér", amennyit engedik, de attól, hogy a komcsik, pasák és kedves vezetők nem engedik, attól még nem lett bizonyítva, hogy a szólásszabadság elve érvénytelen. Csak az, hogy ők semmibe veszik.

      3. Dániel Mlinár

        @Sndr Elhiszem hogy te ezt szépen megtanultad de attól még a különbségtétel önkényes. Azok a szólások amiket a törvény büntetni rendel sok esetben szubjektívek. Gyűlöletbeszéd, közerkölcs, stb. Erre mondtam azt hogy csomó esetben a bíróság jóindulatán múlik hogy elítélnek-e. Most hiába mondod hogy ezek nem tartoznak bele, pontosan ez volt a lényege. Ha már itt tartunk például a közerkölcs megsértésébe bőven bele lehet venni a lmbtqt. Na ennyit ér a nagy szólásszabadság! Ha azt mondom hogy valami nem tartozik bele, mert rá lehet illeszteni egy kategóriát, akkor onnantól kezdve nem része a szólásszabadságnak és kész. Vagy létrehozok egy külön kategóriát és akkor az nem része. Te meg most úgy teszel mintha ezt Isten küldte volna Mózes kőtáblái mellé és egy abszolút logikus és megkérdőjelezhetetlen rendszer lenne, közben meg totál relatív az egész. Ezért írtam korábban hogy a liberális jogelmélet már a dogmatikai alapoknál megbukik.

      4. Sndr

        @Dániel Mlinár Továbbra is rossz a példád. Nem érted a különbséget a jogi/filozófiai értelemben vett szólásszabadság és a között, hogy valaki a szájával beszélt valamit. Mondom, gyerekkorban szokták elmagyarázni erről a különbséget az "állampolgári ismeretek" órán, onnantól az okosabbja tudja, hogy a szólásszabadság alatt SENKI SEM érti soha azt, hogy minden a világon szabad, ha a szájaddal hangokat formálsz róla. Te meg úgy jössz ezzel, mint valami bombasztikus ellenérvvel, holott arról árulkodik, hogy neked kimaradt az a bizonyos állampolgári ismeretek óra, és nem vagy vele tisztában, hogy aki a szólásszabadságról beszél, az nem azt mondja, hogy a fenyegetés, tudatos megtévesztés vagy erőszakra utasítás is beletartozik. Aki kicsit is érti a témát, annak ez evidencia. Kivéve neked, aki azt hiszed, hogy ez valami roppant agyafúrt rávilágítás valamire.

      5. Dániel Mlinár

        @Sndr Semmilyen ellentmondás nincs abban amit mondtam csak te kreálsz egyet megint. Kiszámítható volt a reakciód, ennyi. Ha hiszed, ha nem, nem te vagy az első akivel a szólásszabadság korlátozható mivoltáról értekezek és amikor felhoz az ember egy ilyen példát arra mindig az az érv hogy büntetőjogi kategória szóval nem jó érv. De, pont arról van szó hogy a szólásszabadság nem abszolút jellegű, akár büntetőjogi kategóriába is eshet. Továbbra is csak egy példát hoztam fel, erre csak reménykedtem hogy talán nem akadsz fenn azon hogy a kettő között van némi különbség, hát úgy tűnik tévedtem... Azt meg nem tudom hol tiltanak be tanulmányokat, de én a saját véleményemet mondtam el, nem azt hogy mondjuk Szaúd-Arábiában nem lehet a homoszexualitás genetikai tényezőiről cikket közölni.

    42. Dwayne Hicks

      Az az igazság hogy ezek a dolgok amcsiból szétverik a társadalmat. Nem csak ezt, mindet! Annyira légből kapott semmi az, amit vér komolyan vesznek egyesek. Nem több, mint egy felfújt lufi. Miért? Mert ha elveszed az angol szavakat, rövidítéseket, akkor nem is tudsz róla beszélni! Ezt értjük? Nem lehet róla vitázni. A Magyar kifejező nyelven sem tudsz behelyettesíteni. Mert nincs ott értelem! Ezért lenne fontos használni a nyelvünket Zoly. Elhagyni a pillanatok alatt könnyedén lefordítható szavakat. (pl: triggerel=ingerel) Már ez sem megy az embereknek. Rögtön le tudunk folytatni egy érdembeli vitát. Angol szavakkal ez nem lehetséges, hiszen az egész nyelvi kultúrájuk nem erre van kitalálva. Gondoljunk csak a "hogyvagy" kérdésre. Az még csak a kezdet. Alternatíva? Elhagyni a nyugati szennyet, megszabadulni a függőségétől. Na amíg az megvan addig itt is lesz baj. A nyugat megérett a "cancel"-ra!

    43. Attila Hajnal

      33:00 Honnan eredeteztethető? kapitalizmus...ismét....a rendszer amiben élünk arra tanít mindenkit hogy egoista, ösztönlény legyél, egy ragadozó, ami csak saját magára gondol....mások elnyomása, eltiprása, kisemmizése, letaposása, "felfalása", bekebelezése ma már mindennapos rutin az emberek számára....felnőtt egy olyan generáció akit ráadásul a szülei úgy neveltek, hogy jaj ugyujbugyuj kisfiam kislányom te vagy a világ közepe, te mindent megkapsz amit kiejtesz a szádon stb. stb.....tudod amikor a szülők átmennek ilyen mentál trénerbe vagy minek hívják a Szabó Péter féléket....és ők ezt elhiszik, megtanulják, életfilozófiát csinálnak abból, hogy anyu és apu azt mondta nekem hogy én vagyok a világ közepe, és ha én valamire azt mondom hogy az nekem nem tetszik akkor tüntessék el... Az emberek egyre flusztráltabbak, itt a COVID19, nyakunkon egy soha nem látott gazdasági válság a kapitalizmus lehetséges összeomlásával együtt, és a hab a tortán a kléímakatasztrófa.....természetes valahol hogy az emberek egyre hülyébbek....csak éppen nem veszik észre hogy mi a probléma....vagy már lehet hogy érzik csak nem mernek szembenézni vele, hogy a kis dédelgetett rendszerük az oka mindennek.... 49:30 na ezzel totál egyetértek és igen, vicces, én jókat szoktam azon mosolyogni amikor mondjuk facebookon teszek egy megjegyzést, kapásból beskatujáznak a kedves kis 1 bites gondolkodásmóddal rendelkező emberek (én csak így hívom őket) és amikor viszsaírok hogy nem, tévedsz, én azzal egyetértek amit mondasz akkor hirtelen megzavarodnak és....hátralépnek egyet és szinte látom a zavart fejüket hogy akkor most mi van? :D És ez egy tök jó dolog mert ezután ki tudom fejteni nekik hogy nem csak fekete és fehér létezik, van szürke is, sőt vannak színek is az én palettámon.... :D

    44. Dávid Fodor

      Zoli, ne baszd már fel az agyam: tényleg magyarázni kell, hogy a KÖZPÉNZBŐL létező állam és egy MAGÁNCÉG között mi a kurva nagy különbség? Azt is, hogy bármi techcég szolgáltatásait te magad veheted igénybe a saját szándékod szerint (igen, és elfogadni az EULA-ját), egy állam polgáraként meg beleszületsz, és nem mondhatod azt, hogy: "köszi szépen, nem írtam alá semmi beleegyezést", következésképpen kőkeményen kötelező rád nézve minden lépése, nincs leíratkozás/kilogolás/account megszüntetés? Édes faszom..!

      1. Dávid Fodor

        No para, nyugodt vagyok, csak már oviban is Puzsér volt a jelem. :-D Nyilvánvalóan itt techcégek alatt az amerikai techcégeket értem (Google, Twitter, Facebook, film-, zenei-, és játékkiadók, stb.), márpedig ezek bizony magáncégek, tök mindegy, hogy milyen struktúrában működnek, és egy kanyi állami/közpénzt nem látnak, tisztán a piacról élnek. Magyar cégeknél más a helyzet, de azokat nem is hoznám ide, mert a globális véleményformálásban (túlhúzott píszí, cancel culture) és gondolkodásmód alakításban a szerepük bakfitty, indifferens. "Egyébként meg úgy gondolod, hogy te nem fogadsz el semmiféle "EULA"-t azzal, hogy egy államban élsz? Szerinted pontosan mi történik a kötelező oktatással? Vagy mi történik az adózási kötelezettséggel? Vagy hogy bizonyos országokba útlevél / vízum feltételek vannak? Vagy miért kötelezőek rád nézve a törvények? Vagy hogy köteles vagy tájékozódni és az nem mentség arra, hogy ha maszk nélkül kapnak el közterületen, hogy bocs, egy éve nem nézek tévét. Stb. Ezeket a feltételeket el sem kell fogadnod, kötelezők(!) rád nézve. A puszta léted teszi indokoltá rád nézve és ehhez semmit nem kell előzetesen aláírni, mint ahogyan nem tudsz ezekről leiratkozni. Illetve dehogynem. Le tudsz róla iratkozni. Mentesülhetsz az adófizetés, az oktatás és mindennemű közteherviselés alól, csak nézd meg az egzisztenciálisan mit jelent. Ez nem választási lehetőség, hanem egy egyirányú út. És egyébként ez nem probléma, mert legalább ennek az eldöntésével nem terhelik a lakosságot." Hahó! Hát pontosan ugyanezt mondom én is, csak vagy én fogalmaztam félreérthetően, vagy te értetted félre. "Az meg, hogy azzal áltatod magad, hogy a közösségi médiában való megjelenés csupán döntés kérdése mezei béka perspektíva. Az megvan, hogy olyannyira nem ez a helyzet, hogy a HR osztályok már alapnak(!!!) veszik, hogy vizsgálják mindenkinek a közösségi médiás profilját jelentkezéskor? És ha nem találnak meg rajta? Akkor már adott a diagnózis. Szorongsz, titkolni valód van, stb. Választás lenne, hogy van-e profilod, vagy nincs? Evidens, hogy - valahol - van." Az egy érdekes téma, és képlékeny talaj, hogy mennyire váltak ezek a platformok a mindennapi élet nélkülözhetetlen részeivé, és ezáltal milyen felelősségük van azt ezeket üzemeltető cégek vezetőinek, ez nyilván érdemes megvitatásra. De! Az konkrétan nem igaz, hogy mindezek nélkül effektíve meg is vagy lőve, kész, ásd el magad, rengeteg példát tudnék hozni rá, dolgoztam már pár helyen. Egyáltalán nem vagy rákényszerítve, nélkülük is simán elboldogulsz. Nyilvánvalóan itt most nem a médiáról, az influenszer mivoltról beszélek, de pl. informatikusként (bizony!) ezekre nincs konkrét szükséged. Nyilván nem ugyanazokban a körökben mozgunk, tehát mást látunk és tapasztalunk, de attól még a másik tapasztalata is ugyanúgy lehet igaz, mert te magad nem abban a közegben létezel. "Az életünk egy fokkal bonyolultabb, mint ahogyan itt leírtad, mint ahogyan a közvagyon és a magántőke között is van átjárás (lásd pl az amerikai választási rendszert). Óvaintenélek attól, hogy indokolatlanul - ahogy mondtad - "felbaszd" magad dolgokon, helyette egy kicsit tájékozódj" Az amerikai politikai berendezkedés, a nagy cégek valós befolyása, a lobbiérdekek egymásnak feszülése is egy marha érdekes és komplex téma, azon is van bőven kibeszélnivaló, de ez messzire vezet, és itt most bonyolult volna nekiállni felfejteni. Lecsupaszítva: rendszeresen felmerül, leginkább mostanában Trump kapcsán az a duma, hogy azzal, hogy a FB, Twitter, stb. kivágták, mint macskát szarni, azzal "cenzúrázták". Nem! A "cenzúra" fogalma azt takarja, amikor közpénzből fenntartott, tehát kötelezően elfogulatlan hatalom politikai célzattal hallgat/hallgattat el valamit/valakit (pl. Magyarországon az MTVA). Egy magáncég éppen ezért jellegéből fakadóan nem tud cenzúrázni, a felhasználási feltételei között szerepelnek szabályok, amit belépésekor mindenki elfogad (pl. Trump is), aminek a megszegéséért kihajítanak onnan, mint a taknyot. Éppen ezért érdemes ezeket teljesen különválasztani, és külön is kezelni. Úgy látom, nincs túl nagy véleménykülönbség köztünk, ha pontosítjuk, hogy konkrétan ki, mire is gondol. Peace! ;-)

      2. Otherworld

        Hohohó, nyugi, vegyél be egy Xanaxot, easy! 😀 Először is, ha már terminológiáról beszélünk, a példában szereplő cégek nem MAGÁNCÉGEK, hanem RÉSZVÉNYTÁRSASÁGOK, ráadásul NYÍLT részvénytársaságok, tehát tulajdoni jogot kellő összeg fejében bárki(!) arra jogosult(!) vehet benne. Tehát nem egy tulajdonosa van, hanem egy tulajdonosi köre, egy igazgatói tanácsa, döntéshozatali folyamatai, lényegesen bonyolultabb szerkezeti felépítése van, mint a _Pista bácsi és társa_ bt-nek, ami a faluhatárbeli vegyesboltot viszi. És a közpénz témájában is tévedsz, mert az állam nagyon sokszor támogat vállalatokat közpénzből(!). Remélem példákat nem szükséges felsorolnom, de hazai merítésből is találsz sokat, ha veszed a fáradtságot és utánanézel. Egyébként meg úgy gondolod, hogy te nem fogadsz el semmiféle "EULA"-t azzal, hogy egy államban élsz? Szerinted pontosan mi történik a kötelező oktatással? Vagy mi történik az adózási kötelezettséggel? Vagy hogy bizonyos országokba útlevél / vízum feltételek vannak? Vagy miért kötelezőek rád nézve a törvények? Vagy hogy köteles vagy tájékozódni és az nem mentség arra, hogy ha maszk nélkül kapnak el közterületen, hogy bocs, egy éve nem nézek tévét. Stb. Ezeket a feltételeket el sem kell fogadnod, kötelezők(!) rád nézve. A puszta léted teszi indokoltá rád nézve és ehhez semmit nem kell előzetesen aláírni, mint ahogyan nem tudsz ezekről leiratkozni. Illetve dehogynem. Le tudsz róla iratkozni. Mentesülhetsz az adófizetés, az oktatás és mindennemű közteherviselés alól, csak nézd meg az egzisztenciálisan mit jelent. Ez nem választási lehetőség, hanem egy egyirányú út. És egyébként ez nem probléma, mert legalább ennek az eldöntésével nem terhelik a lakosságot. Az meg, hogy azzal áltatod magad, hogy a közösségi médiában való megjelenés csupán döntés kérdése mezei béka perspektíva. Az megvan, hogy olyannyira nem ez a helyzet, hogy a HR osztályok már alapnak(!!!) veszik, hogy vizsgálják mindenkinek a közösségi médiás profilját jelentkezéskor? És ha nem találnak meg rajta? Akkor már adott a diagnózis. Szorongsz, titkolni valód van, stb. Választás lenne, hogy van-e profilod, vagy nincs? Evidens, hogy - valahol - van. Az életünk egy fokkal bonyolultabb, mint ahogyan itt leírtad, mint ahogyan a közvagyon és a magántőke között is van átjárás (lásd pl az amerikai választási rendszert). Óvaintenélek attól, hogy indokolatlanul - ahogy mondtad - "felbaszd" magad dolgokon, helyette egy kicsit tájékozódj 😉

    45. Godless Channel

      ugy vagyok veled mint a csintalannal, utallak de a velemenyed erdekel xD

    46. Péter Vágvölgyi

      Lehet, hogy butaságot kérdezek, de Loop hero-ról lesz kritika?

    47. Tamás Nyári

      Zoli! Becsülőm a tűrelmedet . Én meg mondom őszintén én nem birnàk ilyen nyugodtan bánni ezzel az üggyel . Kitartást! Én megmondom őszintén hogy a feminista és a lmbtq tagok személyben azt ördög lakozik és nagyon nem akarnak nekünk kedvező létet.

      1. Nikolett Lemler

        @Viadomo Tekidia A fizetési különbség nem hiszti, nem véletlenül indítottak ezzel kapcsolatban felméréseket is. Tudom, hogy vannak normális férfi egyedek is, ezért nem is gondolom azt, hogy minden férfi egy erőszakos szexista barom, és ettől függetlenül is lehetek feminista, hogy nem gyűlölködök. A feminizmus számomra nem a férfiak gyűlöletéről és elnyomásáról szól, ha igen, az már régen rossz. Látom, hogy mi a trend nyugaton, nem kell azt hinni, hogy mindenki azt vallja(még nyugaton sem). Ez a gyűlölködés nem vezet semmi jóra, és ezek a dühös, elvakult, szélsőséges feministák csak egy ugyanolyan dühös és elvakult ellencsoportot kovácsolnak.

      2. Viadomo Tekidia

        @Nikolett Lemler A fizetésbeli különbség az, ami nem igaz, mert ha így lenne, akkor a nagy cégek (meg a kisebbek is) csak nőket alkalmaznának, ez is a feminista hiszti egyik hazugsága. Legfeljebb a macsósabb férfiak, akik szeretnek arcoskodni, egy ilyen kérdésre magasabb fizut mondanak a valósnál. Nem nagyon, csak egy kicsit - mondjuk, amibe egy hétvégi party kerül például. Erre visszatérve, a feministák is ezeket a macsóskodó hímeket veszik alapul, nem a valódi, átlagos férfiakat. A kérdésem nem fura, mert a feministákra kérdeztem rá, nem véletlenül. Mert tudok arról, hogy nő dolgozik kohóban vagy bányában... de feminista egy sem.

      3. Viadomo Tekidia

        @Nikolett Lemler Nők igen, sok országban elég magas a nők százaléka a hadseregben. De feminista egy sem...

      4. Nikolett Lemler

        @Viadomo Tekidia Hadseregben vannak nők is. Mondjuk a magyar honvédséghez nem tudom mennyien jelentkeznek/ jelentkeztek, de külföldön is sok katona nő van. A különleges alakulatoknál nem tudom, hogy vannak -e, a francia idegenlégióba pedig tudom,hogy nincsenek, oda nő nem is jelentkezhet. Kicsit fura a kérdésed, hogy bányában, kohóban miért nincsenek nők, ott miért nem kampányolnak. Inkább olyan szakmákról, tevékenységekről van szó, ahol relevánsan egy nő is ugyanolyan jól el tudja látni feladatát mint egy férfi, ennek ellenére mégsem kap ugyanolyan juttatást, elismerést, stb. És NEM, ez nem csak a politikában vagy az igazgatóságban merül fel problémaként. Lényegében ennyi. Én a mostani feminista mozgalmat nőként viccnek tartom, rég nem az a vonal, aminek eredetileg lennie kellene, és emiatt csak még nevetségesebbé válik az egész mozgalom.

      5. Kristóf Galgóczy

        Kuss mindkettőtöknek

    48. Lil Ak-47

      53:00 Fiatal sarlóként párt keresek, ha kalapács vagy faxolj bátran.

    49. Krisztián Hollós

      Szia #Zoly Láttad, vagy hallottál az Idiocracy című 2007-es filmről? Én anno láttam, de egy nagyon gyenge vígjátéknak találtam, viszont mostanság megnéztem, és egyszerűen ledöbbentem a filmnek a lényegi mondanivalojában. Remélem utána nézel, mert bemutatót sem találtam tőletek.

      1. Viadomo Tekidia

        Én is mostanában néztem meg ismét... teljesen meglepett, hogy szép, lassan oda jutunk... legalábis egyenes úton halad a világ arrafelé

    50. Tamás Jónás

      A Cancel Culture-re kitérve.Sajnos ezekre a dolgokra itt Európában nincsen semmi ráhatásunk.Egyszerűen el kell fogadnunk hogy ez van és nekünk kell megválogatnunk ha lesz rá lehetőségünk hogy milyen tartalmakat fogyasztunk.Ha a tengeren túli piacra térünk ki,akkor egy összeomló társadalom utolsó vergődésének vagyunk kitéve mi fogyasztók.

      1. Tamás Jónás

        @zsolt kuni Én most nem a politikáról beszélek,meg a kommunizmusról,hanem a szórakoztató iparban végbemenő dolgokról.Ezek persze politikai töltetűek és ezekre semmi ráhatásunk.Csupán ennyi volna részemről.

      2. Dániel Mlinár

        @zsolt kuni Hát hogyne végülis nálunk gyújták fel a fél országot egy drogos bűnöző miatt... Mellesleg egyébként együtt hanyatlunk a nyugattal, ugyanis az a kultúrális szemét már régen megfertőzte szinte az egész világot.

      3. zsolt kuni

        Azért Magyarországról kijelenteni, hogy egy összeomló társadalom utolsó vergődése ez.. Már a kommunizmusban is ment ez a duma, de végül a Szovjetunió omlott össze. Én a két ország között élek gyakorlatilag 13 éve (pontosabban Daytona beach és Budapest között), de én személy szerint sokkal durvább lezüllést tapasztalok a magyar társadalomban. Ennek a PC dolognak semmi ráhatása a mindennapi életre az USA-ban, viszont itthon nagyon látszik, hogy a csapból is gyűlöletkampány folyik, olyan szintű marketinggel megtolva, hogy ha akarná az ember se tudná kikerülni. Ez persze csak az én tapasztalatom, de én inkább a magyar társadalom miatt aggódok. :(

    51. Sandor Gera

      Kb.mindenben igazad van....teljes agymosás folyik a világban,bár ez mindig is ment....😉🤗

    52. Szabó Attila

      Radírkultúra

      1. kosimiki

        Mégsem-kultúra? 🤣

      2. KiskacsaFurDich

        Új-múlt Kft.

    53. Sándor Schweitzer

      A társadalmi primitívség táplálja ezt a jelenséget csoportosan akik nem tudják helyén kezelni a dolgokat és minden olyan téma ami sérti az emberek szinte már elviselhetetlenűl gyenge és törékeny jellemét ezért mindent támadnak amit sértőnek találnak. Élvezetből másokat tönkreverni primitív és jellemtelen és aki ezt élvezi ott nagy baj van. Ez a jövőre nézve nagyon nem jó az emberiségnek ez a hiperérzékenység. Emberi életek tönkretétele? Mi az? Azt lehet. Kimondani a tényeket? Nem szabad. Ez a szép új világ kezdete? Az ember már nem lesz hülyébb? De!

    54. Zoltan Szabina

      Akiknek gondjuk van a rengeteg reklammal HUgets vanced Playben is elerhető Azert jöttünt tv müsorokró a youtubral mi fogyasztók àt h ne basztassanak a reklámokkal.....csak halkan jegyzem meg

      1. zsolt kuni

        Én ezt sosem fogom megérteni... Nyilván nem ingyen csinálják ezt, bevétel is kell. Ha meg szeretek egy csatornát akkor kibírom a reklámokat, hisz azért nem egy nagy dolog.

      2. Zoltan Szabina

        @Otherworld Nyilvánvaló h ha felirakozó voltam a csatornádra akkor bizonyàra monika show rajongo is vagyok....

      3. kalmix88

        Nem mintha nem lehetne reklámmentesen is élvezni a youtube-ot. Tudod van egy olyan marketinges mondás, "ha valami ingyen van, akkor te vagy az áru" ;)

      4. Otherworld

        Szóval a Mónika Show, meg a Való Világ téged nem zavart, csak az azt megszakító reklámok. Mondjuk arra is van kontent a HUgets-on :)

    55. Vincent LorĐ

      felgyorsult világba aberáltsággal jár régebben is volt csak nem jutott el emberekhez mint a papok amiket csinálnak pl. mert a beteg embereket inkább rá hagyják már legelején ha környezete el utasítaná nem lenne ez a aberáció ennyire sok

    56. Urbanovits Marcell

      néha ide idekeveredek az OW csatornára, ez a videó vastagon hiánypótló amiért rettenetesen hálás vagyok. Ezt a kontentet egyébként pont az említett Partizántól vártam volna.

    57. 131randall

      29:00 Azért nem mindegy, hogy belső indíttatásból változik a véleményed, vagy rád akarnak erőszakolni valamit.

    58. Ilyés Máté

      Hozzáment egy hullámvasúthoz? Szóval ha elmegy egy vidámparkba és felül valamire az már megcsalásnak számít? :D

    59. Bence Erdész

      Vargnak pontosan melyik gondolata "hülyeség"? Mert az önnfentartásra való törekvést és a földnek a mértéktelen kizsákmányolásával való szembenállást én egyáltalán nem tartom annak.

      1. Bence Erdész

        @Dániel Mlinár Mennyi hasonló dolgot nézünk. :D

      2. Dániel Mlinár

        @Steve Ilyes Konkrétan miket mondott ami fajelméletesdi? Xd

      3. Steve Ilyes

        Az nem, de a fajelméletesdi és az eleinte softcore, aztán olykor keményebb vonalas rasszizmus, azért annyira már nem cool :D úgyhogy ejnye bejnye és irgum burzum.

    60. kalmix88

      A Die Hard 3 harlemi jelenetét fel se merték venni, azzal a táblával. A helyszín és a forgatás is tele volt feketékkel, úgyhogy egy üres táblával mászkált Bruce Willis. Utómunkával került rá a szöveg, melyből már szinte a kezdetek óta létezik, az "I Hate Everybody" típus, hogy a tévében is leadható legyen, nappali műsorsávban. Az USA területén, sok csatorna, ehhez ragaszkodott. A témához hozzászólva: szerintem az a nagy gond, ezzel a Cancel Culture kifejezéssel, hogy valójában nincs időhöz kötve. Csak itthon használjuk, a múlt eltörlésére. De vegyük észre, hogy Kevin Spacey tökéletes példa, erre a metódusra, hiszen 2017-től fogva, ki lett törölve a kulturális térből. Igaz, hogy van múltja, viszont a jövőjét, mint színész, elvették tőle. Most éppen ez zajlik Johnny Deppel is. Persze e színészek kicsit árnyalt példák, hiszen a múltban elkövetett bűntetteik miatt történik velük az ami. Hazánkban, Stohl András is elindult ezen az úton, de valahogy sikerült magát visszasírnia, a rivaldafénybe. (Szerencséjére az elszaporodott gátlástalan kereskedelmi adóink, cseppet sem vették olyan komolyan, azt a tiltást, amellyel a Magyar Televízió kiírta Stohlt, az éppen futó műsoraiból) Sokkal bántóbb az a jelenség, mikor az adott kulturális termék vagy személy, kap egy politikai attitűdöt, mely alapján a másik oldal képviselői, kiírhatják a történelemből. Itthoni példa: Dúró Dóra könyvdarálása. Szerintem az, ahogy mindenféle magyarázó feliratot kapnak a régi filmek, az elavult ideológiáik miatt, az ugyanez a propaganda. Akárcsak az, amikor CGI-al másítanak meg egy jelenetet. Például: fegyverek helyett rádiótelefon kerül, az ügynökök kezébe. (E.T.) Arról meg már ne is beszéljünk, mikor utószinkronnal, finomabb nyelvezetet kap, rengeteg 16 és 18 karikás film, hogy szegény csóró kereskedelmi adók, egy nézettebb műsorsávba tehessék, még több reklám-néző reményében, az adott alkotást. És ez se mai találmány! Ezzel csak azt akarom mondani, hogy a filmművészetben, már a '90-es évek óta bevett szokás, hogy a mai korhoz, illetve a mai embernek befogadhatóbbra píszísítik, a nemkívánatos vagy megkérdőjelezhető tartalmakat. Nem törődve azzal, hogy akár teljesen más jelentést kap, a bemutatott történet. És ha már megmásított kultúra: a könyvek elégetését is ide számolnám. Egészen pontosan beleillik a mintába, csak akkor még, nem nevezték nevén a jelenséget. A cancel culture-el talán az a legsúlyosabb probléma, hogy amikor ezek az emberek eldöntik, hogy valamit ki kéne törölni a múltból, akkor azzal veszítünk a jövőnkből is. Hiszen az embert a múltja alakítja. Úgy kell erre a tengelyre gondolni, mit egy libikókára. Kell súly a másik végére is, különben használhatatlan. Az Alan Wake-es videópéldánál, igen szomorú lenne, azért törölni a tartalmat, mert már nem értünk vele egyet. Természetesen, ha muszáj, akkor kell csinálni, egy 2.0-ás feldolgozást, de semmiképp nem levenni a régit, ugyanis az ad neki értelmet. Az lesz a miértje, az oka annak, hogy megszülethessen egy kiforrottabb vélemény. Az ember és a véleménye folyamatosan formálódik. Hova lennénk, ha még mindig ugyanazon a véleményen lennénk, ami 10 vagy 15 éve megformált bennünket? Ezekre a kultúrbűnözőkre is ráférne, hogy átgondolják a problémák megoldására használt szokásaikat! Nem az a megoldás, hogy eltüntetjük az okokat, mert a végén, ha már felszámoltuk az összes kommunista, nacionalista, vagy rabszolgatartást, meg persze a nőtartást racionalizáló művet, nem marad mitől tartanunk! A mi generációnk még igen, de a ránk következők már nem fogják tudni. És majd újra ugyanazokba a dilemmákba kerülnek, és kénytelenek lesznek lefolytatni, azokat a harcokat, amiket már megvívtunk értük. Az online zajra reflektálva: kikeltek a záptojások. Felnőtt egy olyan generáció, akiknek olyan hősök jutottak, mint a valóságshow-k és a tehetségkutató show műsorok győztesei, illetve a megannyi mihaszna celeb, akik mind a nyilvánosságot elherdáló alakok. Tehetségtelenek, nincs mondanivalójuk, mégis az összes figyelem rájuk irányul. Ennek köszönhetően, amint emberünk nyilvánosságot kap - márpedig az online térben ez, felbecsülhetetlen mennyiségben áll rendelkezésre - azonnal elkezdi a semmivel feltölteni, az üres helyeket. Mert azt tanulta meg a tévéből, hogy nincs szüksége semmiféle tájékozottságra, semmi tehetségre, vagy tudásra ahhoz, hogy oda böfögjön. Pusztán önnön jogán, amiért ő a Nagy Pista, Kovács Mari vagy a Szomszéd Bözsi néni, máris jár az elismerés, és persze a lájk a mondanivalótlanságára. Különös ismertetőjelük, hogy makacsul tartják a logikátlan véleményüket, de amint felhívod figyelmüket a tájékozatlanságukra (tudatlanságukra) még eltökéltebbé válnak. Továbbá kifejezetten büszkék rá, hogy még a Google keresőt sem hajlandóak használni, hogy minimális információt szerezzenek, egy adott témával kapcsolatban.

      1. Dániel Mlinár

        @kalmix88 Igen, nekem is az a bajom ezzel hogy a progressziónak nincs egy ideális végpontja. Semmilyen garancia nincs arra hogy egy ponton amin nem kellene túlmenni, nem is fognak túl menni...

      2. kalmix88

        @Dániel Mlinár Jól van. Hát akkor maradjunk annyiban, hogy nem egyszerű ez a téma. Sajnos van igazság abban is, hogy sok ember visszaél ezzel a "lehetőséggel", hiszen már több figyelem és még több szerep jut, az LMBTQIA emberekre. Sajnálatos, hogy az elfogadtatásukon túl, nem nagyon kezdenek semmit, az eféle szerveződések. Pedig azért kíváncsi lennék én is, a következő lépésre. Ha már ők is úgy érzik, hogy minden ember egyelő és teljes az elfogadottság, akkor mi lesz? Vagy addig buli ez, amíg tart a szélmalomharc? Ezek az önjelölt igazságharcosok, akik LMBTQ-nak vallják magukat, csak azért, hogy legyen ügyük, vagy állhassanak valahová, (tartozhassanak egy közösséghez), szégyent hoznak, a valóban lelkileg megtört, meghasonult, és maguk elfogadásával is küzdő emberekre. Ők az igazi vesztesei, ennek a liberális vagy illiberális sárdobálásnak.

      3. Dániel Mlinár

        @kalmix88 Tessék tájékozódni! Kinsey skála, látensek, egypetéjű ikrekkel végzett kísérletek, mind azt bizonyítják hogy ez bizony nem veleszületett dolog. A szexualitás egy rohadtul fluid dolog. Már hogy lenne reális az a 6%? Akkor eddig ezek a föld alatt bújkáltak vagy mi? 😂😂 Eddig még az volt a duma hogy 2-3%,majd ha meg 10% lesz akkor meg azt fogják mondani hogy annyi lett volna mindig, csak a gonosz homofóbok miatt olyan jól eltitkolták hogy magukról is elhitték hogy heterók XD Hiába bagatellizálsz, ahol ezt erőltetik ott több az ilyen ember, ahol meg fel se merül ott családot alapítanak és leélik az életüket mint akárki, nem csinálnak belőle divathóbortot...

      4. kalmix88

        ​@Dániel Mlinár Micsoda!? Meg van cáfolva? :D Ne röhögtess... milyen Isten tiszteleten hallottad ezt? Egyébként nem is genetikai hajlamokról beszélünk. Ezek belső lelki folyamatok. A szépség, pontosabban a szép-érzet, a vágyak vagy az undor, nem genetikai alapon dőlnek el. Ezek érzelmek! Úgyhogy komolyra fordítva a szót: 5,6% szerintem nagyjából reális szám. Nyilván sokan vannak, akik nem vállalják fel hajlamaikat. Szerinted ez sok? Keress egy kimutatást csak színészekre, vagy a művészvilágban tevékenykedőkre! Simán 40% fölötti szám jöhet ki. Csakhogy még komolyabb vizekre evezzünk, neked szegezem a kérdést. Kedves Dániel! Te miféle szexuális vagy nemi hajlamot sajátítottál el, könyvek vagy más médiumok fogyasztása során? Tényleg kíváncsi vagyok! Mert olyat már hallottam, hogy a Biblia megismerése után megkeresztelkedik az ember, meg bizonyos könyvek hatására, zsidóvá vagy muszlimmá változik, de az, hogy milyen nemű, vagy milyen perverziójú emberhez vonzódjék, aligha változna! Bemelegedett valaki is, mert megnézte a Teljes napfogyatkozást, vagy amiért megsajnálta Tom Hanks-et a Philadelphiában? Ilyen nincs! Attól, hogy elolvasol egy mesekönyvet, akár 1000x is, nem leszel se meleg, se homofób, se transznemű, sem interszexuális, sem pánszexuális, de még csak biszexuális se. Talán aszexuális, ha elég undorító az a mű. Egy elszabadult egyetemi bulin, vagy egy jó kis forró orgián, sokkal több esélyed van, benyelni egy férfi hímvesszőjét, és megkedvelni azt, mint olvasás közben. Ez a mese barátom, hogy egy könyv megváltoztatja a szexuális érdeklődésedet. Szép álmokat!

      5. Dániel Mlinár

        @kalmix88 De az, propaganda. Nem genetika függvénye, ez már régen meg van cáfolva. Szerinted miért vallja magát a amerikai fiatalok 5,6% lmbtqpxzydstbnek? Hát pont azért mert ez az agymosás megy.

    61. Ádám Zempléni

      Nem hülye, csak nincs szerencséje, ha gondolkodni kell.

    62. Ádám Zempléni

      Szegény Alieneket el kellett volna vinni egy mezőre szaladgálni 😊

    63. jakab buga

      szerintem, ha van 1 adott téma, tevékenység vagy videó akkor nem az a megoldás hogy töröljük, hanem ha elismerjük hogy valamiben változtak a dolgok és részletesen elmeséljük azt hogy milyen utat járt be a tapasztalatunk ami ahoz vezetett hogy megváltozzon a véleményünk, nekem legalábbis érdekes téma amikor valaki megtudja fogalmazni hogy mik azok az ingerek, tapasztalatok amiket a saját bőrén tapasztalt hogy valamiben változni tudott, vannak olyan esetek és nyilván nem a legdurvábbakra gondolok, amikor mondhatunk vagy tehetünk rosszat, de ez nem zárja ki hogy fejlődőnk és később jobb emberré válunk, mert nem feltétlen szégyen hogy honnan indultunk, és az fontos hogy merre tartunk.

    64. Jani SIr

      Na várjál Zoly, az USA-t 1776-ban alapították, az csak 245 év... Ahhoz képest a 156 éve véget ért polgárháború az nem annyira új. A probléma ott van, hogy az Amerikai történelem mondjuk negyede Magyarországénak, Rómában meg ott vannak a 2000 éves épületek. Ha valaki Amerikai "őskori" történelmet emleget, akkor azt nem Európai mércével kell mérni. Illetve Kleopátra is közelebb élt hozzánk mint a Piramisokhoz, hiába Egyiptom mindkettő.

      1. kalmix88

        Igen, nagyon mások az arányok. A mi 1100 éves történelmünk, az ott lezajlott cirka 500 év alatt. Ráadásul Európa is igen sokat változott, az elmúlt 200 év során. Ám alapvetően egyetértek a Zolyval, hiszen ez baromi kevés idő, nem pláne úgy, hogy közben a világegyetemünk középpontjává is avanzsált az Egyesült Államok. Az, hogy mindössze pár száz év alatt kellett lezajlania ennek a sok változásnak, azt jelenti, hogy a tőkés családok, 5-6 generációval ezelőtt bizony, még rabszolgatartó nagy birtokosok voltak. A feketéknél meg ugyanez. Sok afroamerikai kortársunknak a dédnagyapja, még egy-egy nemes birtokán tevékenykedett. És ha már pénz. Az amerikai nagytőke egyáltalán nem ugyan az, mint amit itthon ismerünk. Európát jó néhány háború kivéreztette, melyek során általában, padlássöprés és a pincék kiürítése megszokott eljárás volt, a mészárlások mellett. Eközben amerikai földön, a polgárháborút leszámítva, nem volt harc. Nem volt közvetlen külső fenyegetésük, így azon családok, akik anno már tőkések voltak, a mai napig igen komoly helyen képviseltetik magukat. Hozzájuk képest, itt mindenki csupán újgazdag. Ebből következik, hogy az USA területén, van kultúrája a pénznek, meg komoly jelentése, a családi vagyonnak. Ezek a fogalmak, Európában már kevésbé jelentősek. Magyarországon meg kb. értelmezhetetlenek. És a poén az, hogy az afroamerikaiknak is! Ugyanis, ha jól megnézel bármilyen fekete rap előadót, biztos, hogy van legalább egy olyan száma és/vagy videóklipje, melyben csak a veretést látod. A pénzzel való villogást, mert egyszerűen nem tud vele azonosulni. Elérte ugyan, de még mindig nem hiszi el, hogy már megtudja fizetni a luxus autót, a 3 szintes villát, meg a fehér ribancokat. Úgyhogy nem tehet mást, mint elmondja újra és újra, hogy megcsinálta. Az az igazság, hogy az ilyen zenészekben, már nem is maradt semmi. Addig voltak ambíciói, amíg ki nem tőrt a gettóból, de most, hogy végre sikerült, és kvázi megváltotta a fehéreknek járó amerikai álmot, fel sem tudja dolgozni. Legjobb amit tehet, hogy kiköltözik egy kertvárosba, hogy onnan járjon be a városi stúdiójával, a 4 kerék meghajtású hibrid terepjárójával ;) Ezért, az ilyen jelenségek miatt mondom, hogy két irányú a szegregáció. Egyik oldalon a fehérek rettegnek attól, hogy rajtuk csattan, az a nem tudom hány száz éves rabszolgatartás, mellyel egy egész népcsoportot diszkrimináltak és kínoztak (gyakorlatilag a lakosság harmadát) illetve a mai napig, van egy ki nem mondott távolságtartás tőlük. A másik oldalon meg a feketék nem hiszik el, hogy megtörtént velük Martin Luther King beszéde, meg az egyenjogúság, még akkor sem, ha már fehéreket megillető, hegytetőre vagy hegyoldalra épített villákban, meg színaranyból kiöntött, luxus lakosztályokban fordulnak meg.

    65. Komedias 88

      Fozeshez”mimashoz” visszaneztema vidit Zoly! De inkabb twitchre Kapcsoltam mert itt embertelen a reklam mennyiseg es majdhogynem elvezhetetlenne teszi a kontentet.Remelem segitettem! Sziasztok

    66. Botond Molnár

      A snowflake emberek irritálóak. hülye = gondolati síkon nyomorult Am én egy Unikornistyranosaurusrextölgyfa vagyok valaki ilyen érdeklődési körrel nyugodtan írjon.😂😂😂😂

    67. András Orvos

      A probléma a nagyon gyors információáramlás és az ebből fakadó hiperérzékenység. Annyira gyakoriak a negatív dolgok az interneten, hogy azt érezheti az ember, hogy folyamatosan veszélyben van. Ingerküszöb, magabiztosság, és nem elhanyagolható módon intelligencia kérdése a dolog. Hála az égnek, Európa azért annyira nem jár élen ebben a hülyeségben, mint mondjuk az USA, de azért reméljük, hogy itt nem fog elterjedni. Akik rászabadulnak a netre, azok ki vannak téve egy kis empátiatornának. Vagy sikerül megfelelő szűrőket alkalmazniuk, vagy erősödnek bennük a szocio- és pszichopata vonások. Utóbbiakhoz tartozik egyébként ez a cancel culture, hiszen az egyén tapasztalata, személyisége, a vele való együttérzés megszűnik. Félreértés ne essék! A social justice warriorok nem azért állnak bele bizonyos témákba, mert empatikusak az "áldozatokkal" szemben, hanem azért, mert a saját kielégülésüket szolgálja. Egyfajta istenkomplexus. Ha valaki felszínes, figyelmetlen és nem hagy teret annak, hogy a másik az álláspontját kifejtse, akkor könnyen válhat ilyenné.

    68. Tamás Velkey

      A példát amit felhoztál nem nevezném cancel culture-nak. Ha magadnak törlöd a szerinted hibás tartalmat, akkor nincs kényszerítő erő, viszont ha egy közösség, szubkultúra csinálja ezt, akkor önnön akaratodon kívűl veszik el a munkád gyümölcse. Ez olyan mintha szobrászkodnál, majd miután pár év múlva visszanézed a munkád, a saját felindultságodból, vagy nem tetszésedből egy kalapáccsal eltüntetnéd, szemben azzal, hogy valaki el kezd tömeget szervezni a szobrod ellen mert nem tetszik neki, és a tömeggel szétvereti az alkotásod. A két folyamat teljesen más, hiába a végeredmény a törlés.

      1. Fikusz kukisz

        @Thothoo aka Fisher szép hansolat!

      2. Thothoo aka Fisher

        Ez a cancel culture magasabb fokozata, saját magadat kontrollálod, elültetik benned a kamu erkölcsöt, majd e szerint működsz. Propaganda így működik, ha a birka körül elbontod a kerítést az nem megy el, mert nem szabad, hiszen "itt állt a kerítés." Ha mégis átléped a puli belekap a bokádba, és ezt Te a birka nem akarod.

    69. Tamas Ozsvath

      Legysz tegyetek fel Spotify-ra mert a percenkenti reklamtol nezhetetlen

      1. Dóra Dávid

        Használj normális böngészőt, vagy ott a Chrome-hoz az AdblockPlus bővítmény.

    70. Jani SIr

      Ha már felhoztad az Otherworld kritikák letörlését :Eddig egy Otherworld videóval értettem 100%-ban egyet, és az a Dark Souls kritika.

    71. Jani SIr

      Canceleljük a cancel culturet.

    72. Kristóf Szabó

      hugets.info/show/0V1-qNTe3p5jzYY/vide.html Ebben Puzsérék pont beszéltek erről, meg még jópár adásban beszélt erről a témáról Robi.

    73. Máté Bakos

      Már vártam... és megint imádtam.

    74. Marcell Kirchknopf

      Az a baj, hogy ezek a problémák olyannyira egyetemesek és kortalanok, hogy az elkeserítő. Aki olvasta az 1984-et az nagyon sok baljós áthallásokat vehet észre napjainkban. Alig várom azokat az időket, hogy eljön értem a gondolatrendőrség ha az n- betűs szóra gondolok vagy egyik nap mar a szeretet-minisztériumában kelek fel, ha már mást vallok mint ami "elfogadott". Naívan remélem, hogy ez a mindenen megsértődő, hisztis, a magamódján kirekesztő társadalom képes megváltozni és nem csap át vészjóslóan radikális irányba (ha még ez nem történt volna meg).

      1. Dániel Mlinár

        @majomember1000 Az meg hogy ki a rasszista, majd egy rakás lila hajú lény mondja meg, akik azt sem tudják fiúk e vagy lányok xd Mellesleg már régen nem ott tartunk. Az Egyesült Királyságban konkrétan tweetekért kerülnek emberek börtönbe például 😂😂

      2. Sndr

        Aki viszont az 1984-en túl például az aktuális híreket is olvassa, az tudja, hogy az emberiség többségét nem az n-betűs szó miatt fenyegeti a gondolatrendőrség. Igen, az emberiség többsége diktatúrában és, de nem píszí diktatúrában. Még ahol a píszí uralkodik is (angol-szász, germán és skandináv országok - kevesebb, mint a Föld lakosságának a negyede), ott sem teljes vagy egységes a hatalmuk, és a legrosszabb, amit az emberrel tesznek, az általában az, hogy sok rossz twitter-bejegyzést írnak róla. Ezzel szemben Kínában, Indiában, Malajziában, Thaiföldön, Oroszországban, Lengyelországban, Ugandában és egy sor másik országban (több milliárd emberről beszélünk) a törvény erejével BE VAN TILTVA az alábbi gondolatok valamelyikének vagy mindegyikének terjesztése: nők egyenjogúsága, melegek jogai, kisebbségek védelme, hagyományos/családi értékek kritizálása vagy "becsmérlése", emberi jogok tiszteletben tartása, a vallás "megsértése", a hivatalos/hagyománytisztelő/büszke "nemzeti" történelem kritikus szemléletű vizsgálata. Úgyhogy igen, a Föld lakosságának nagyobbik részét már most fenyegetik üldöztetéssel és BÖRTÖNNEL a hatóságok gondolatbűnökért. Jobboldali, konzervatív hatóságok. Balos, libsi, feminista és LMBTQ gondolatbűnökért.

      3. majomember1000

        Nem lehetsz rasszista a neten=munkatáborok Lmao

      4. Viadomo Tekidia

        Hogy ez a kirekesztő és hisztis píszí-diktátum megváltozzon, ahhoz drasztikus eseménynek kell történnie... ahogy a 20. században egy világháborúnak kellett megtörténnie, hogy változás álljon be.

    75. András Székely

      Kicsit olyan érzetem van, amikor bizonyos csoprtok megpróbálják a múltat végképp eltörölni.

      1. Sndr

        @Tavaszi Kaszás Ami lehet, de mennyire releváns ezen aggódni, amikor éppen az ellenkezője valósul meg? Amikor az egyik szomszéd éppen betör hozzád, azon óbégatsz, hogy jaj úristen, mire készül a másik szomszéd?

      2. Tavaszi Kaszás

        @Sndr Magyar baloldal is ezt tenné, ahogy most is teszik a nyugati elvtársaik.

      3. Sndr

        Például a magyar jobboldal, amelyik az alkotmány (bocsánat, alaptörvény) preambulumába rögzítette az általa újraírt történelmet, és amelyik ezt azóta is kikényszeríti a történelem oktatásban és kutatásban.

    76. Tamás Papp

      Hát vannak olyan extrém művek amik tényleg tartalmaznak olyan dolgokat amik nem elfogadhatóak, bár csak nagyon nagyon kevés. De az a baj, hogy bizonyos csoportba tartozó emberek akik használják a cancel kultúrát teljesen jelentéktelen dolgokon sértődnek meg. Meg vannak olyanok is akik csak tényleg keresnek egy indokot, csak hogy megtámadjanak vele másokat főleg a politikailag ellentétes oldalon. Igazából amerikában nagy divat ez mostanában olyan mértékben, hogy csak véletlenül használni egy rossz szót ahogy mondtad valakinek a cancel-eréséhez vezet. Valahogy aki nem ért veled egyet az már egyből rasszista, vagy homofób, vagy egy názi és megérett az azonnali cancel-erésre! Van egy pár egész jó példa! Gyerekként szerettem nézi egy filmet A macska - Le a kalappal!, lehet hogy ti is láttátok már. Ahogy nemrég megtudtam Dr. Seuss sok éven át egy megbecsült író és példakép volt amerikában. Az ő mesekönyveit használták, hogy népszerűsítsék az olvasást a kisebbség számára. De csak azért mert valaki egy nap rasszistának vélte a rajzait (nem az írását), egyből be is tiltották egyes cégek az árusítását: hugets.info/show/1aCWjJjH0o-llKg/vide.html Vagy ott van a szeretett Madalorian sztár Gina Corano esete! Ő csak tovább posztolt valamit Instagram-on amit bizonyos emberek nem csak félreértettek, hanem szándékosan kiforgattak. Valahogy azok az emberek azt szűrték le belőle, hogy Gina a rasszista és antiszemita(zsidóellenes) és emiatt a vádak miatt neki mennie kellett. Az igaz, hogy egyes kollégái hasonló dolgokat osztogattak meg az interneten, csak hogy ők a "jó" politikai oldalon állnak így nem volt aki megsértődjön. Igazán nagy balhét csaptak a semmiből, egészen addig míg Disney nem cancel-erte Gina Corano-t: hugets.info/show/xaZ7nLK92aCdm34/vide.html Vagyis ahogy mondtad egyesek, beleértve engem is nem értenek egyet és eléggé lenézik a cancel kultúrát, ami inkább már eléggé átcsapott cancer kultúrába!

      1. teszkótermészetesásványvíz

        @zsolt kuni Az a fekete konkrétan fenyegette a nőt, hogy elveszi a kutyáját, fordított bőrszín esetében őt rúgták volna ki, a nő pedig az áldozat lett volna. Erről ennyit.

      2. Tamás Papp

        @zsolt kuni Bocs, de ebben nem értek egyet. Ez teljesen egy politikai indíttatású "character assassination" volt, amit a PC meg cancel kultúra vitt az extrém-re. Sajnos túl sokat hallottam kritizálni az amerikaiakat yt-n vagy a hírekben erről. Igen, lehet hogy náluk ilyen a társadalom, de ez a hisztérikus cancel mentalítás előtte nem volt menő. Gina egy semmiség miatt lett kirúgva, míg Pedro Pascal szó szerint le nácízta a fél lakosságot és vele nem történt semmi. Pontosan azért mert ő a "jó" politikai oldalon áll és így nincs az a sok ember a cancel kultúrában aki rá mutogatna. hugets.info/show/yZZ5hqqYtaF1z5w/vide.html hugets.info/show/lJOirM3G0aZ91XI/vide.html

      3. zsolt kuni

        Egyetértek, bár szerintem pont Gina Carano esete ami teljesen érthető. Az amerikában kicsit máshogy gondolkoznak e téren, ezt a legtöbb magyar szerintem nem is értheti. Nem új dolog az, hogy ha valahol dolgozol akkor a magánéletben is azt a céget képviseled, ha pedig nagyon megosztó dolgokat teszel akkor azzal a céget is nehéz helyzetbe hozod. Nem csak ilyen maga szinten van ez, azt rasszista és hisztérikus a nőt is kirúgták például aki a Central Parkban ráhívta a rendőröket egy feketére. Ez a PC idők előtt így ment, nincs igazán köze a politikai korrektséghez, inkább ahhoz, hogy másmilyen a társadalom.

    77. Krayton 86

      A cansel culture nem feltétlen a múlt megmásítása, hanem azon emberek elnémítása a jelenben, akik még képesek gondolkozni, és kérdéseket feltenni a nagyvilágnak! És igen a kommunizmus egy igen hatékony eszköze! :(

      1. teszkótermészetesásványvíz

        @Ample Velvet Ja, szóval egy afrikai diktátor, aki alatt az ellenzéki pártokat és szakszervezeteket betiltották, és a médiaszabadságot korlátozták. A sztrájkoló tanárokat elbocsátották, és tapasztalat nélküli fiatalok váltották fel őket. Afrika Che Guaverája (az eredeti Che Guavera egy pszichopata volt, aki tizenéves gyerekeket lövetett agyon és hasonlók, szóval nem annyira hízelgő a hasonlat).

      2. Viadomo Tekidia

        A kommunizmus más, teljesen más. Ami a gyakorlatban megvalósult, például a Szovjetunióban, azt úgy nevezem, hogy vörös fasizmus. Ugyanaz, mint a nácik esetén, csak másra alapozva az ideológiát.

      3. Krayton 86

        @Ample Velvet a kommunizmus és kommunista között apró különbség van... én nem beszéltem kommunistákról :D Nem értem a kérdést! :P

      4. KondorDCS

        @Ample Velvet Írhatnánk ultraliberális nácikat is, a lényeg ugyanaz, hogy a gondolkodásuk kommunista. NINCS megtűrve semmi, csak az, amit ők akarnak és kész.

    78. adika6234

      2:40 mert nem lehet kamuéletkort megadni.... 😂

      1. Dóra Dávid

        A gyerekek kb. 90%-a nem fog új youtube accont regisztrálni olyan életkorral ami már 18+. Teljesen megéri Zolynak ez, csak 10% hülye marad - az a 3 kivétel amit emített akik normálisak. 😂

    79. Erika Varga

      Gratulálok, nagyon jók ezek a beszélgessünk videók, amiket csináltok... sajnos a HUgetson lassan több reklám lesz mint a TV2-n főműsoridőben, de még a 2 percenkénti megszakítások ellenére is élvezhető, mert nagyon értelmes. Köszönöm a munkátokat!

      1. agbrenv

        @zsolt kuni Adblock és gondjaid nagy része megoldva

      2. zsolt kuni

        Így van sajnos, de azt, hogy mennyi reklám van egy videóban nem a HUgets állítja be hanem a feltöltő.

    80. Balázs B

      Amúgy a Ne bántsátok a feketerigót egy antirasszista film...öngól! Stevie Wonder életéről szóló filmben a főszereplő John Goodman legyen, ha már a történelmet hamisítjuk. Olyan hogy elavult gondolkodás nincs!

    81. Darth Vader

      Srácok ha már twitter verjen már mindenki egy #RestoreTheSnyderVerset

    82. Zolika Nagy

      Zoly nem Zoli,nem Zoly???

      1. Darth Vader

        @Constantine94 igen.

      2. Zolika Nagy

        @Constantine94 Ok!

      3. Constantine94

        Zolæ

      4. Zolika Nagy

        @Darth Vader mi??

      5. Darth Vader

        Zole

    83. Tsuki Ōkami-sama

      A cancel culture-t vagy a twitter mobot, az sjw-ket s hozzá hasonló kulináris nyalafintaságokat, már évek óta követem, de sokan, csak most realizálták a Gina Carano Disney hatására, lett most téma tárgya.

      1. Dániel Mlinár

        @Peter Csanadi Úgy tűnik nem tudod mit posztolt Pedro🤣🤣🤣

      2. Peter Csanadi

        @Dániel Mlinár gina nácizta csak le az ország felét 😂

      3. Dániel Mlinár

        @Peter Csanadi Aha persze hiszen az ország felét lenácizni meg az illegális határátlépőkkel szembeni jogos intézkedést a holokauszthoz hasonlítani az aztán nem túlzásxd

      4. Peter Csanadi

        @Dávid Szabó gina konkrétan azt írta, hogy a demokraták náci módjára vadászszák le a republikánusokat. ez azért elégé erős, főleg ha azt nézzük, hogy a republikánusok is ezt csinálták a demokratákkal :)

      5. Peter Csanadi

        @Dániel Mlinár gina és pedro posztja közt azért elégé nagy eltérés van tartalmilag.

    84. Darth Vader

      20:17-ig nagyon kerülöd azt a Donald Trump példát konkretizálni:D

    85. rcs2003

      Jeee

    86. kenicsiro

      Cancel culture kb a francia forradalom óta létezik. A normális világnak vége.

      1. Dániel Mlinár

        @Ákos Orosz Attól még nem igaz, amit írtál csak urban legend. Egyébként meg hiába mondják egyesek hogy a középkor milyen korlátozó volt, mégsem akkor voltak ilyen hülyeségek hogy csak szájpelenkával a pofádon mehetsz az utcára. Egyébként amit te csinálsz most az szalmabáb érvelés. Senki nem mondta hogy vissza a középkorba, de ha az olyan rossz lett volna mint azt az ateista liberális szabadkőművesek a felvilágosodás alatt kitalálták, akkor 2 perc alatt összeomlott volna az egész. Hadd ne soroljam hogy a modern világ hány szempontból hozott írtózatosan nagy károkat! Igaz ma nem 8 nyelven beszélő belterjes királyi családok döntenek, hanem gátlástalan pénzes pszichopaták által manipulált belterjes, putris cgányok. Ugye mennyivel jobb? Igaz ma nincs megmondva a fiataloknak hogy kivel házasodjanak, ehelyett tele vagyunk 40 éves szüzekkel, frusztrált, karrierista femináciákkal, olyan házasságokkal amiknek 2/3a válással végződik, meg bevándorlókkal, akiket arra hivatkozva hoznak hogy az emberek nem szülnek. Ugye milyen jó? Senki nem vágyik vissza a középkorba, de azért jó lenne elgondolkodni azon hogy ennek az érmének 2 oldala van. Persze tudom a progresszivisták szerint minden változás csak pozitív lehet, régen meg minden rossz volt és az emberek 0-24ben csak szenvedtek:)

      2. Ákos Orosz

        @Dániel Mlinár A Malleus maleficarum is kitaláció? Azért ne tagadjuk már le az egyház bűneit! Babonás sarlatánok vezették az egyházat akiket a hatalom érdekelt csak.Úgy csűrték- csavarták a Biblia értelmezését ahogy nekik kedvezett. Ha nem lett volna felvilágosodás, szavazat jogunk se lenne, helyette a belterjes királyi családok döntenek mindenről. Én örülök hogy vége az egyház egyeduralmának. Akinek nem tetszik a jelenlegi helyzet, az keseregjen csak nyugodtan hogy bezzeg a középkorban milyen jó volt. Az is milyen jó volt hogy semmi beleszólásuk nem volt a fiataloknak hogy kivel köthették össze az életüke, ugye? Ma is ez kéne talán? Egyébként az emberek többsége nem akar visszamenni a középkorba, úgyhogy alkalmazkodni kell a fanatikusoknak. Ilyen az élet ;)

      3. Ákos Orosz

        @Martin Jakab igen, ez igaz. A Witcher-ben Ríviai Geralt jól mondja:"Ha két rossz közül kellene a kisebbik rosszat választanom, akkor inkább nem is választanék."

      4. Martin Jakab

        @Ákos Orosz Attól még, hogy volt rosszabb is, az nem teszi jóvá a kevésbé rosszat

      5. Dániel Mlinár

        @Ákos Orosz Ez nem igaz. Akkor sem így működött, ez ilyen felvilágosodás kori fikció. Az inkvizíciónak egyébként 800 év alatt volt kb 3000 áldozata, a francia forradalomnak meg kb percenként sikerült ennyit összehozni:)

    87. Mario Uszkay

      Mennyi reklám...ez így élvezhetetlen...

    88. Krisztián Bálint

      az a kár hogy én nem tudok veletek beszélgetni bármilyen témáról mert nem tudom hogy lenne rá lehétőségem

      1. Millei Renátó

        Vagy e-mail, de csak ha fontos, nem hiszem, hogy e-mailben kéne sziamizuzni 😅

      2. Millei Renátó

        Instagram. Néha válaszolnak, ha úgy van.

    89. El Grande

      negyedik

      1. Szabó Levente

        @László Gyura minato

      2. László Gyura

        Hogy jön ide Naruto apja?

      3. Szabó Levente

        Xd

    90. Krisztián Bálint

      imádom a munkásságotokat

      1. Szabolcs Unger

        @DiseaseOfYourMind Nekem jobban tetszik egyébként. Talán mert Zolyval értek egyet általában, nem tudom. Nyilván több nézőpont sem volt rossz, pl: Shiriné (akit a mai napig nézek), de őszintén szólva Zoly személyével, véleményével tudok azonosulni legtöbbször.

      2. DiseaseOfYourMind

        kár hogy visszaesett a színvonal amióta Zoly elüldözött mindenkit és egyszemélyes hadseregként nyomul :D

    91. Szabó Levente

      Harmadik😂

      1. Imre Csollár

        Bruh

    92. Vajk Abonyi

      Második 😂

    93. Mitko Films

      Elsö

      1. Tsuki Ōkami-sama

        @Belio Trednar ne. Ne rontsuk el az élményét.

      2. Belio Trednar

        @Tsuki Ōkami-sama Mit gondolsz, eláruljuk neki, hogy a Twitchen lévő nézők voltak az elsők? :D

      3. Tsuki Ōkami-sama

        @Expert Badger nézd el neki kapkodott a kis huncut.

      4. Expert Badger

        Első rövid ö betűvel lol